کانون شماره 4 اهواز در سال 1364 در کوی اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز ، فعالیت خود را آغاز نمود.

ساختمان این مرکز که یکی از منازل ویلایی دانشگاه می باشد، برای بهره براری فرهنگی به کانون پرورش فکری واگذار گردید ( به صورت امانی).

این ساختمان به مساحت 12 متر مربع و داراری  دو سالن مطالعه برای برگزاری فعالیت های فرهنگی، دو اتاق برای تشکیل کلاسهای ادبی و هنری ،یک آبدار خانه ، یک انباری و یک سرویس بهداشتی می باشد.

همچنین این مرکز به یک باغچه اختصاصی و فضای سبز عمومی دسترسی نزدیک دارد.

فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی مرکز از همان سال تاسیس به صورت دایم برقرار گردیده و اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان در روزهای تعیین شده در فعالیت های مرکز مشارکت داشته و دارند.

 هم اکنون این مرکز با داشتن مجموعه ای از   7839    جلد کتاب در بخش کودک و نوجوان و مرجع آماده خدمت به عزیزان می باشد.

خدمات مرکز:

-کارگاههای ادبی و هنری برای مخاطبین 6 تا 18 سال در فضای مجازی و کلاسهای برخط. کارگاه شعر وداستان و آموزش خط تحریری .

-اجرای فعالیتهای فرهنگی عمومی ویژه اعضای حقیقی و برخط.

-مرکز خدمات فراگیر ندارد.

روز و ساعت فعالیت: یک شیفت. از ساعت 8تا 13. همه روزه به جز ایام تعطیل

پرسنل: 1 مربی مسول. 1 مربی ادبی پاره وقت. 1 مربی خوشنویسی پاره وقت. 1 مربی نقاشی پاره وقت. 1 خدمات

شرایط عضویت: داشتن حداقل 6 سال تمام  تا پایان 17 سالگی

پرداخت شهریه : در حال حاضر تمام ثبت نام ها از طریق کا پی اف صورت می گیرد و شهریه متناسب با کلاس درخواستی عضو، متغیر است.

نشانی :اهواز. اتوبان گلستان. دانشکده علوم پزشکی. کوی استادان . نبش خیابان نرگس . مرکز 4 اهواز

تلفن ثابت : 33738279- 061

   مربی مسول: مرجان ظریفی

 

اخبار مرکز:

 

  • 1400/12/17 - 17:55
  • تعداد بازدید: 5102
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
تاکید مدرس فن بیان؛

بهره‌مندی از گویش‌های محلی باعث خلق آثار نمایشی فاخر می‌شود

نویسنده، کارگردان و مدرس فن بیان معتقد است بهره‌مندی از گویش‌های محلی باعث خلق آثار نمایشی فاخر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سی‌ویکمین نشست انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان با موضوع «فن بیان در هنر نمایش» با حضور بهنوش بساک نویسنده، کارگردان و مدرس فن بیان برگزار شد.

بساک در ابتدای این نشست در باره شخصیت‌شناسی شخصیت‌های نمایش گفت: شناخت تک‌تک شخصیت‌ها مهم است. باید شخصیت‌های مختلف هر کدام یک صدای خاصی؛ یکی صدای ریز و یکی صدای بم‌تر و هر کدام از این‌ها یک شخصیت و صدای مختص خود را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در هنر نمایش، شخصیت‌شناسی تک‌تک شخصیت‌ها برای ما مهم است؛ درباره نقش موش در نمایش «موش سر به هوا» نوشته فرهاد حسن‌زاده گفت: شخصیت این نمایش موش پررویی است که به سختی می‌پذیرد و برای این باید شخصیت‌های واقعی در جامعه را متصور شویم. می‌توانیم از کارکردهای طنز هم استفاده کنیم که زیاد که خارج از چهارچوب هم نباشد.

مدرس این دوره ادامه داد: استفاده از گویش‌های مختلف در نقش‌ها باعث می‌شود که یک کار فاخر در نمایش ارائه شود.

این کارگردان نمایش عروسکی گفت: کتاب «موش سر به هوا» دیالوگ‌های کوتاه دارد برای همین بچه‌ها از اینکه می‌توانند پایان داستان را بفهمند لذت می‌برند.

بساک افزود: انتقال ارزش کلمات در نمایش خیلی مهم است و می‌بایست احساس خود را در بیان، بالا و پایین ببریم. به طور مثال باید بتوانیم احساس ناراحتی شخصیت را به مخاطب بفهمانیم.

وی در پایان گفت: تمرین‌های متعدد از جمله نفس‌گیری و تلفظ درست کلمات و شخصیت‌پردازی باعث می‌شود شما در اجرای نمایش موفق شوید.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت